Case Study

Optymalizacja procesów i kosztów e-biznesu, dzięki wdrożeniu odpowiedniej mikrousługi?

Z Red Fox Rocks TO MOŻLIWE!

Czyli jak opracowaliśmy i wdrożyliśmy mikrousługi dla jednego z czołowych biznesów eCommerce?

CHALLENGE

W strategii eCommerce jednego z największych i najbardziej znanych brandów w Polsce, zrodziła się potrzeba optymalizacji RMA (Return Merchandise Authorization), czyli zarządzania zwrotami i reklamacjami. Marka zgłosiła się do Fast White Cat z prośbą o to, byśmy w ramach już istniejącej architektury rozproszonej wdrożyli mikrousługę do obsługi reklamacji i zwrotów zamówień. Podjęliśmy się tego zadania, a w trakcie jego realizacji wspólnie z naszym Klientem zdecydowaliśmy o wdrożeniu jeszcze jednej mikrousługi – do zarządzania integracjami z kurierami. Stało się tak, ponieważ zauważyliśmy, że jego skala nie pozwala na dołożenie kolejnego elementu w ramach tej samej mikrousługi i stała w sprzeczności z założeniem pojedynczej odpowiedzialności danego mikroserwisu. Aby projekt przebiegał sprawniej i w bardziej uporządkowany sposób, rozpoczęliśmy więc wdrażanie drugiej mikrousługi.

CEL

Celem końcowym dla naszego Klienta było przeniesienie wspomnianych procesów w całości do strefy digital, a przy tym możliwość śledzenia przesyłek z bardzo dużą dokładnością, pozyskiwanie większych ilości danych dotyczących opinii klientów na temat zamówionych produktów i rekomendowanie im konkretnej metody zwrotu.

 

Jak zrealizowaliśmy to zadanie?

Analiza biznesowa

Naszym pierwszym krokiem było wykonanie bardzo szczegółowej analizy biznesowej. Przeanalizowaliśmy cały proces z każdym działem, który w firmie ma jakiekolwiek kontakt z reklamacjami i zwrotami. Przyjrzeliśmy się także już działającym integracjom z przeróżnymi systemami, a także innymi mikrousługami, odpowiadającymi na przykład za wysyłanie do klienta odpowiednich informacji o zwrocie, integrację z systemem ERP albo kurierami, co uświadomiło nam, jak duża będzie skala integracji naszej mikrousługi. Wtedy też zdecydowaliśmy, że proces integracji z kurierami potraktujemy jako osobną mikrousługę. Analiza pozwoliła nam także odpowiednio rozdzielić zadania w zespole i zdywersyfikować naszych specjalistów tak, by mieć pewność, że prace będą postępowały jak najszybciej i efektywnie.